"מטרת האסונות היא בכדי שנפחד מהקב"ה"

נו נמצאים כעת כבר בער"ח שבט, עבר כבר חצי זמן חורף - שלושה חודשים, ולפנינו ישנם עוד שלושה חודשים נוספים, ועל כל אחד לערוך את חשבון נפשו האם היה יכול להתקדם יותר
דוד קורצוייל 5 Comment on "מטרת האסונות היא בכדי שנפחד מהקב"ה"
נו נמצאים כעת כבר בער"ח שבט, עבר כבר חצי זמן חורף - שלושה חודשים, ולפנינו ישנם עוד שלושה חודשים נוספים, ועל כל אחד לערוך את חשבון נפשו האם היה יכול להתקדם יותר
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בדברי חיזוק שנשא ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי שמואל מרקוביץ במסגרת הוועד השבועי הנמסר מידי מוצאי שבת בישיבה, עורר על האסונות התכופים שאירעו בימים האחרונים, הן על ידי המפגעים הישמעאלים והן במחלות ופטירות של אנשים צעירים בדמי ימיהם רח"ל.

"לאחרונה שומעים על אסונות רבים, יש אסונות שאנו סובלים מהגויים, דקירות ודריסות, ובטבע הדברים האדם אומר לעצמו, אני לא נמצא באזורים המסוכנים, זה לא נוגע אלי. אבל ישנם גם אסונות, מחלות, ילדים מסתלקים, פורעניות תדירות מאד".

"אנחנו לא יודעים למה, אין אדם שיודע למה. דבר אחד אנחנו כן יודעים. הקב"ה רוצה שנפחד ממנו! יראת שמים זו מצוה, לפחד מד'. זו מטרת הפורענות שהאדם יידע שמישהו הביא עליו את הפורענות והיא לא באה מאליה, דבר ידוע הוא שכשאדם חולה רח"ל הוא מתחזק, מפני שהוא יודע שהכל תלוי בזה, הידיעה הפשוטה הזו היא עצמה המטרה. וכשהאדם יודע את זה ומפחד, הוא כבר מסודר!".

"אם אנו חיים 'מלומדה' עלינו לפחד, כתוב בנביא שלחיות מלומדה זה הסיבה לעונש, "וַתְּהִי יִרְאָתָם אֹתִי מִצְוַת אֲנָשִׁים מְלֻמָּדָה", וע"ז בא העונש בפסוק שאח"כ "לָכֵן הִנְנִי יוֹסִף לְהַפְלִיא אֶת הָעָם הַזֶּה הַפְלֵא וָפֶלֶא וכו'", ומלומדה היינו שלא חושבים כיצד להיות יותר טוב, חיים בלי מחשבה ולא בוחנים אולי יש אפשרות להיות יותר טוב".

בסיום דבריו עורר ראש הישיבה שליט"א את בני הישיבה, ואמר כי אנו נמצאים כעת כבר בער"ח שבט, עבר כבר חצי זמן חורף – שלושה חודשים, ולפנינו ישנם עוד שלושה חודשים נוספים, ועל כל אחד לערוך את חשבון נפשו האם היה יכול להתקדם יותר מר"ח חשון עד ר"ח שבט בכל התחומים הרוחניים, להקדיש לזה זמן להתבוננות. ולפי המסקנות שנגיע אליהם נתנהג מעתה ועד סוף הזמן, "זה נקרא לחיות לא מלומדה!" סיכם הגר"ש מרקוביץ שליט"א.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    לפחד מהקב"ה זה גם לפחד מגדולי התורה ולא לתת לתלמידיו לזלזל זלזול מחפיר בגדולי תורה!!!!!!!!!!!!!!

  2. 4

    הקב"ה רוצה שנפסיק עם המחלוקת, אולי זאת כוונתך? שנפחד ממנו…

  3. 2

    גם לפחד מגדולי תורה!!!
    מה זו התגובה החצופה הזו!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. 1

    דברי אלוקים חיים